Overstappen naar VOIP

KPN heeft aangegeven de levering van ISDN-lijnen per 1 september 2019 te stoppen.

Een van oudsher zeer bekende dienst zal plaats gaan maken voor modernere oplossingen.

Wat als ik niet overstap?
Voor bedrijven waarbij hun telefonie via ISDN verloopt betekent het concreet dat de bel functionaliteit weg zal vallen en dus niet meer bereikbaar zullen zijn. Naast telefonie kunnen ook andere diensten afhankelijk zijn van ISDN, denk hierbij aan het alarm of een faxapparaat.

Bedrijven die een telefooncentrale op locatie hebben zullen moeten uitwijken naar een VOIP oplossing.

Met VoIP is er een mogelijke kostenbesparing mogelijk en zou er eventueel gekeken kunnen worden naar integratie met mobiele telefonie.

De situatie zal per bedrijf afhankelijk zijn van de huidige infrastructuur, hardware en wensen wat betreft functionaliteit.

Wanneer moet ik overstappen?
De definitieve einddatum is vastgesteld op 1 september 2019. Het is echter verstandiger om niet te wachten tot de einddatum, maar ruim op tijd over te stappen naar een andere oplossing.

Dit vanwege de volgende redenen:
- Veel bedrijven zullen in de maanden voor 1 september 2019 de overstap maken waardoor het drukker wordt bij IT- en telecombedrijven, zeker in de vakantieperiode.
- Telefoonnummers porteren naar een andere leverancier neemt tijd in beslag
- Medewerkers zullen moeten wennen aan een nieuwe technologie
- In sommige gevallen zal de netwerkinfrastructuur onderhanden genomen moeten worden alvorens er gebruik gemaakt kan worden van een nieuwe oplossing

Kortom, om verrassingen te voorkomen en uw bereikbaarheid te waarborgen wordt geadviseerd om tijdig te beginnen met een overstap!

Gratis adviesgesprek op locatie
Ook benieuwd hoe BECALLED uw bedrijf verder helpt? Maak een vrijblijvende afspraak op uw locatie.

Laat uw gegevens hieronder achter.

Naam

Emailadres

Bedrijfsnaam

Bericht

 

 

KPN heeft aangegeven de levering van ISDN-lijnen per 1 september 2019 te stoppen.

Een van oudsher zeer bekende dienst zal plaats gaan maken voor modernere oplossingen.

Wat als ik niet overstap?
Voor bedrijven waarbij hun telefonie via ISDN verloopt betekent het concreet dat de bel functionaliteit weg zal vallen en dus niet meer bereikbaar zullen zijn. Naast telefonie kunnen ook andere diensten afhankelijk zijn van ISDN, denk hierbij aan het alarm of een faxapparaat.

Bedrijven die een telefooncentrale op locatie hebben zullen moeten uitwijken naar een VOIP oplossing.

Met VoIP is er een mogelijke kostenbesparing mogelijk en zou er eventueel gekeken kunnen worden naar integratie met mobiele telefonie.

De situatie zal per bedrijf afhankelijk zijn van de huidige infrastructuur, hardware en wensen wat betreft functionaliteit.

Wanneer moet ik overstappen?
De definitieve einddatum is vastgesteld op 1 september 2019. Het is echter verstandiger om niet te wachten tot de einddatum, maar ruim op tijd over te stappen naar een andere oplossing.

Dit vanwege de volgende redenen:
- Veel bedrijven zullen in de maanden voor 1 september 2019 de overstap maken waardoor het drukker wordt bij IT- en telecombedrijven, zeker in de vakantieperiode.
- Telefoonnummers porteren naar een andere leverancier neemt tijd in beslag
- Medewerkers zullen moeten wennen aan een nieuwe technologie
- In sommige gevallen zal de netwerkinfrastructuur onderhanden genomen moeten worden alvorens er gebruik gemaakt kan worden van een nieuwe oplossing

Kortom, om verrassingen te voorkomen en uw bereikbaarheid te waarborgen wordt geadviseerd om tijdig te beginnen met een overstap!

Gratis adviesgesprek op locatie
Ook benieuwd hoe BECALLED uw bedrijf verder helpt? Maak een vrijblijvende afspraak op uw locatie.

Laat uw gegevens hieronder achter.